Specjalista ds. Ekonomiczno-Finansowych w Biurze Szczecin (cały etat)
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie
ogłasza nabór na stanowisko:
Specjalista ds. Ekonomiczno-Finansowych w Biurze Szczecin
(cały etat)
Numer sprawy BS/12/2022
Nabór kandydatów do zatrudnienia na wolne stanowiska pracy w Biurze Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej odbywa się zgodnie z art. 400m ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska – Dz. U. z 2021 r. poz. 1973 z późn. zm. oraz zgodnie z zarządzeniem Prezesa Zarządu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie nr 6/2018 z dnia 25 maja 2018 r. z późn. zm. w sprawie wprowadzenia procedury naboru na wolne stanowiska pracy w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.
Podstawowy zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Dokonywanie kontroli rachunkowej oraz formalnej dokumentów wewnętrznych i zewnętrznych.
- Prowadzenie pełnej obsługi kasy WFOŚiGW w Szczecinie.
- Bieżące ewidencjonowanie dowodów księgowych, rozliczeń zaliczek oraz delegacji służbowych.
- Prowadzenie dokumentacji kadrowej dla celów rozliczeń w zakresie wynagrodzeń, ubezpieczeń społecznych i podatków.
- Naliczanie i sporządzanie list płac pracowników, Zarządu i Rady Nadzorczej oraz na podstawie umów zlecenia i o dzieło. Uzgadnianie zestawień płacowych z ewidencją księgową.
- Prowadzenie kartotek wynagrodzeń osobowych i bezosobowych oraz kart zasiłków z ubezpieczeń społecznych.
- Sporządzanie deklaracji podatku dochodowego od osób fizycznych, a także dokonywanie rozliczeń z urzędami skarbowymi.
- Sporządzanie deklaracji oraz innych dokumentów z tytułu ubezpieczeń społecznych, obsługa programu Płatnik w zakresie elektronicznej wysyłki dokumentów oraz dokonywanie rozliczeń z ZUS.
- Sporządzanie sprawozdań dla Głównego Urzędu Statystycznego.
- Sporządzanie deklaracji oraz rozliczeń wpłat w zakresie podatku od nieruchomości, PFRON oraz innych obciążeń publicznoprawnych.
- Prowadzenie rozliczeń w zakresie gospodarowania ZFŚS: ustalanie odpisu, sporządzanie list wypłat świadczeń.
- Naliczanie odpisów amortyzacyjnych oraz sporządzanie dowodów wewnętrznych, tj. poleceń księgowania.
- Bieżące ujmowanie w ewidencji rzeczowych aktywów trwałych wszelkich zmian związanych z ich wzrostem lub zmniejszeniem, na podstawie otrzymanych dokumentów (np. faktury zakupu lub sprzedaży, protokoły przekazania lub likwidacji, itp. ).
- Prowadzenie ewidencji pozabilansowej systemem komputerowym w zakresie niskowartościowych rzeczowych składników majątku i oprogramowania.
- Sporządzanie sprawozdań o stanie i ruchu środków (F-03) i o działalności inwestycyjnej(I-01) oraz terminowe ich przekazywanie do Urzędu Statystycznego.
- Terminowe sporządzanie sprawozdań kwartalnych i rocznych w zakresie gospodarowania Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (Oś-4 w/n) i stanów należności (Rb-N) oraz innych wymaganych w razie zaistnienia obowiązku w ramach powierzonych prac i terminowe ich przekazywanie do instytucji określonych w przepisach.
- Okresowe uzgadnianie stanów rzeczowego majątku WFOŚiGW w Szczecinie z ewidencją księgową (analityka kont).
- Wycena i ustalenie różnic inwentaryzowanego majątku trwałego niskowartościowego, dokonanego przez komisje inwentaryzacyjne.
- Przygotowanie dokumentacji rozliczenia inwentaryzacji w celu sporządzenia przez komisje odpowiednich wniosków przedstawionych Zarządowi do podjęcia decyzji, co do sposobu rozliczenia różnic.
- Udział w opracowywaniu sprawozdań dotyczących działalności WFOŚiGW w Szczecinie.
Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe (preferowane ekonomiczne)
- doświadczenie minimum 5 lat w obszarze finansowo-księgowym (w tym min. 3 lata na stanowisku kierowniczym)
- biegła znajomość zagadnień z zakresu ustawy o rachunkowości, prawa pracy, przepisów podatkowych i ubezpieczeń społecznych.
- biegła obsługa komputera.
Wymagania dodatkowe:
- umiejętność pracy w zespole,
- dokładność, odpowiedzialność, zaangażowanie, sumienność i rzetelność, dobra organizacja pracy,
- duże umiejętności analityczne i interpersonalne,
- umiejętność nawiązywania kontaktów i współpracy,
- mile widziany certyfikat księgowy.
Wymagane dokumenty:
- CV i list motywacyjny.
- Kserokopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymogów kwalifikacyjnych, wykształcenie oraz staż pracy.
- Podpisana przez kandydata „Zgoda na przetwarzanie danych osobowych” – wzór zgody na przetwarzanie danych osobowych znajduje się na stronie internetowej bip.wfos.szczecin.pl w zakładce Nabór na stanowiska/Wzory dokumentów.
Dokumenty dodatkowe:
Inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach
Inne informacje:
W przypadku złożenia nieprawdziwych oświadczeń oraz niekompletnych bądź wadliwych dokumentów osoba ubiegająca się o zatrudnienie zostanie wykluczona z dalszego postępowania rekrutacyjnego.
Dokumenty z dopiskiem: „Rekrutacja na stanowisko: Specjalista ds. Ekonomiczno-Finansowych w Biurze Szczecin (cały etat) z oznaczeniem nr sprawy BS/12/2022” należy składać w zamkniętych kopertach, w sekretariacie Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie ul. Solskiego 3, w pokoju nr 1, bądź przesłać pocztą w nieprzekraczalnym terminie do dnia 21.12.2022 r. do godz. 15.00 (decyduje data wpływu).
Dokumenty i ich kopie składane przez kandydatów w języku obcym musza posiadać załącznik w postaci ich tłumaczenia na język polski przez tłumacza przysięgłego.
O zachowaniu terminu wpływu dokumentów decyduje data wpływu do sekretariatu potwierdzona stemplem WFOŚiGW w Szczecnie.
Aplikacje złożone po ww. terminie nie będą rozpatrywane.