Strona
główna
Oferta
O Funduszu
Aktualności
Pliki do
pobrania
Media
BIP
Konkursy
Kontakt

11.03.25

Za nami spotkanie dla Wykonawców w programie Czyste Powietrze
Przedstawiciele 20 firm wykonawczych wzięli udział w spotkaniu, dotyczącym programu Czyste Powietrze, zorganizowanym dziś przez WFOŚiGW w Szczecinie. Wśród tematów znalazły się m.in. - kwestie dotyczące wypłaty środków w programie, - kontrole inwestycji termomodernizacyjnych, - rekomendacje zapisów programu. Na pytania reprezentantów firm odpowiadali: Waldemar Miśko - Prezes Zarządu Funduszu, Marcin Zamaro – Zastępca Prezesa oraz Beata Andrzejewska i Katarzyna Bacławska - Kierownik Zespołów do spraw Obsługi Osób Fizycznych w Szczecinie i Koszalinie. Serdecznie dziękujemy za udział!...
Dowiedz się więcej

07.03.25

WFOŚiGW w Szczecinie ogłasza nabór dla gmin na pełnienie roli operatora programu „Czyste Powietrze”
Na dodatkowe 1700 zł za skuteczne wsparcie każdego beneficjenta najwyższego i podwyższonego poziomu dofinansowania w „Czystym Powietrzu” mogą liczyć gminy, które podejmą się roli operatora programu. Nabór będzie prowadzony w trybie ciągłym, I etap do 21.03.2025 r., II etap do 30.06.2025 r. Dla tych, którzy zgłoszą się w pierwszej kolejności, czyli do 21 marca 2025 r., przewidziano dodatkowe zachęty. Operator programu „Czyste Powietrze” będzie oferował pełną opiekę i wsparcie beneficjentowi programu „Czyste Powietrze” od podjęcia decyzji o realizacji inwestycji, przez proces inwestycyjny, aż do jego zakończenia i rozliczenia umowy o dofinansowanie. Gminne wsparcie w roli operatora ma na celu dotarcie w szczególności do osób starszych i ubogich energetycznie. To grupy z jednej strony narażone na nierzetelnych wykonawców, z drugiej często wykluczone cyfrowo. Wynagrodzenie dla operatora Za wsparcie gminnych operatorów wypłacane będzie łącznie 1700 zł w formie zryczałtowanego dofinansowania za jedno przedsięwzięcie doprowadzające do wymaganego standardu energetycznego, w tym: 500 zł po zawarciu z WFOŚiGW umowy o dofinansowanie przedsięwzięcia realizowanego przez beneficjenta oraz 1200 zł po rozliczeniu dla tego przedsięwzięcia wniosku o płatność końcową. Termin naboru i podpisywania porozumień operatorskich Na pierwsze zgłoszenia gmin do roli operatora czekamy do dnia 21.03.2025 r. Podpisywanie pierwszych porozumień operatorskich przewidujemy do 31 marca 2025 r. Korzyści dla tych, którzy będą pierwsi Gminy, które do 21 marca 2025 r. zgłoszą się do pełnienia roli operatora i zawrą porozumienie z WFOŚiGW na pełnienie funkcji operatora, mogą dodatkowo liczyć na pakiet specjalnych szkoleń i dołączenie do zespołu, który wypracuje najskuteczniejsze praktyki i zasady dalszej formuły wdrażania operatorów w programie „Czyste Powietrze”. Które gminy mogą być operatorami? Nabór dla gmin na pełnienie funkcji gminnego operatora, który będzie trwał od 7 marca 2025 r. do 30 czerwca 2025 r., skierowany jest do wszystkich gmin w Polsce. Przy okazji przypominamy, że gminy, które nie podpisały jeszcze ze swoim WFOŚiGW nowego aneksu lub nowego porozumienia dotyczącego prowadzenia punktu konsultacyjno – informacyjnego (PKI) przez kolejny rok, mają na to czas do 31 marca 2025 r. W jaki sposób zgłosić się do pełnienia funkcji operatora? Zgłoszenie deklaracji gminy do podpisania porozumienia operatorskiego należy przesyłać do WFOŚiGW na adres mailowy: kancelaria.zof@wfos.szczecin.pl Wzór porozumienia, wraz z załącznikami, dotyczącego naboru udostępniony zostanie gminom, które zadeklarują chęć pełnienia roli operatora. Zadania operatorów – dwa etapy z odrębnym wynagrodzeniem Etap I – 500 zł: Etap I obejmuje następujące zadania: -       identyfikacja potencjalnych odbiorców wsparcia, -       uświadomienie potencjalnym odbiorcom wsparcia potrzeby wymiany nieefektywnego źródła ciepła na paliwo stałe oraz przeprowadzenia termomodernizacji budynku mieszkalnego, ze wskazaniem możliwych rozwiązań technicznych (zawartych w dokumentacji Programu) oraz uświadomienie możliwości uzyskania dofinansowania w ramach Programu – realizowane poprzez rozmowy (w tym o stanie budynku), spotkania, prezentacje itp., -       ocena poziomu dofinansowania możliwego do uzyskania (z uwzględnieniem prefinansowania) i wstępne ocena potrzeb budynku, w tym fakultatywna wizytacja budynku w ramach przygotowania do złożenia wniosku o dofinansowanie i zawarcia umowy, -       pomoc w wyborze potencjalnych wykonawców audytu energetycznego oraz dokumentu podsumowującego audyt energetyczny przed realizacją przedsięwzięcia (zgodnie z rejestrem osób uprawnionych do sporządzania Świadectw Charakterystyki Energetycznej, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków), -       pomoc w wyborze potencjalnych wykonawców prac z prefinansowaniem oraz wsparcie przy zawieraniu umów z tymi wykonawcami na podstawie wzoru umowy z wykonawcą, w celu uzyskania dotacji z prefinansowaniem (jeśli dotyczy), przy jednoczesnym zapewnieniu konkurencyjności i przejrzystości procesu wyboru wykonawców, zgodnie z obowiązującymi zasadami i dobrymi praktykami rynkowymi, -       pomoc w wypełnieniu i złożeniu wniosku o dofinansowanie w ramach Programu oraz w trakcie ewentualnej poprawy lub uzupełnienia wniosku do momentu zawarcia umowy o dofinansowanie pomiędzy WFOŚiGW, a odbiorcą wsparcia. Etap II – 1200 zł: -       przekazanie i wyjaśnienie zapisów dotyczących umowy o dofinansowanie, -       pomoc przy wyborze i zawarciu umowy z wykonawcą/wykonawcami (w przypadku prefinansowania – czynność obligatoryjna na I Etapie), -       wsparcie w przygotowaniu dyspozycji wypłaty zaliczki z załącznikami (w tym weryfikacja terminów rozpoczęcia i realizacji inwestycji), zgodnie z listą sprawdzającą, -       pomoc w procesie realizowanej umowy, w uzyskiwaniu finansowania w kolejnych etapach oraz prefinansowania przedsięwzięcia zaplanowanego do realizacji, -        pomoc w bieżącym gromadzeniu powstałej dokumentacji realizacji przedsięwzięcia niezbędnej do jego rozliczenia, tj. bieżące kompletowanie niezbędnych załączników do wniosków o płatność składanych w kolejnych etapach realizacji przedsięwzięcia, pilnowanie, aby dokumentacja była kompletna i poprawna merytorycznie i formalnie tj. odzwierciedlała stan wykonanych prac oraz nie zawierała braków formalnych np. w zakresie wymaganych podpisów itp., -       poinformowanie o warunkach programu i obowiązku co do stosowania Listy Zielonych Urządzeń i Materiałów (https://lista-zum.ios.edu.pl/), -       pomoc w monitorowaniu realizacji prac przez wykonawcę, w tym terminowości prowadzonych, zgodnie z warunkami umowy o dofinansowanie i umowy z wykonawcą, -       pomoc w procesie aktualizacji audytu energetycznego oraz wystąpieniu o zmianę warunków umowy dotacji zawartej z WFOŚiGW, pomoc odbiorcy wsparcia w wypełnieniu i złożeniu wniosków o płatność w ramach Programu oraz w trakcie ewentualnej poprawy lub uzupełnienia tych wniosków do momentu wypłaty płatności końcowej temu odbiorcy przez WFOŚiGW, -       pomoc w wyborze potencjalnego wykonawcy świadectwa charakterystyki energetycznej budynku po jego realizacji (zgodnie z rejestrem osób uprawnionych do sporządzania Świadectw Charakterystyki Energetycznej, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków), -      wsparcie w przygotowaniu wniosku o płatność, w tym przygotowanie do rozliczenia końcowego zadania: pomoc w rozliczeniu przedsięwzięcia i potwierdzeniu zakończenia przedsięwzięcia poprzez wypełnienie i podpisanie protokołu zgodnie z wzorem protokołu wizytacji końcowej przez operatora, powiązane z wizytacją na miejscu i dokumentacją zdjęciową zrealizowanych działań, -       operator na bieżąco monitoruje i informuje odbiorcę wsparcia o postępie realizacji wniosku i komunikacji kierowanej ze strony WFOŚiGW, -       gmina jako operator zobowiązana jest wspomóc odbiorcę wsparcia w zgromadzeniu kompletnej i zgodnej z Programem dokumentacji dotyczącej realizacji przedsięwzięcia w ramach Programu, która będzie mogła być okazana WFOŚiGW w przypadku kontroli realizacji tego przedsięwzięcia (dotyczy 5-letniego okresu trwałości przedsięwzięcia). Informacje dodatkowe: Porozumienie operatorskie mogą podpisać wszystkie gminy w Polsce, zarówno te, które wcześniej współpracowały przy realizacji Programu „Czyste Powietrze”, jak i te które wcześniej takiej współpracy nie prowadziły. Gmina, która obecnie prowadzi punkt konsultacyjno – informacyjny, a nie zdecyduje się na rolę operatora, będzie mogła nadal prowadzić PKI, przy czym najwyższy poziom dofinansowania w nowej odsłonie programu „Czyste Powietrze” możliwy będzie tylko przez operatora (w przypadku poziomu podwyższonego będzie to opcja do wyboru), a to oznacza, że gmina w ramach PKI nie będzie mogła obsługiwać tej grupy beneficjentów. Jednocześnie dotacja z prefinansowaniem dostępna będzie wyłącznie przez operatora Gmina może zlecić realizację zadań w zakresie roli operatora lub część tych zadań zewnętrznemu wykonawcy, działając zgodnie z obowiązującymi przepisami. Od pracownika gminy działającego w imieniu operatora nie wymaga się wykształcenia inżynierskiego, ani kwalifikacji w zakresie audytów itp. Pracownik powinien znać Program „Czyste Powietrze” i jego zasady oraz posiadać kompetencje w zakresie komunikacji z ludźmi. Gmina będzie wynagradzana za działalność operatorską w formie ryczałtu. Jeśli gmina, mimo zgłoszenia się do roli operatora zrezygnuje, to będzie mogła wypowiedzieć trwające porozumienie na zasadach określonych w tym dokumencie. Jeśli na danym terenie gmina nie zgłosi się do roli operatora, to planowane jest powierzenie tych zadań WFOŚiGW. ...
Dowiedz się więcej

04.03.25

Inwestycje w zakresie EE i OZE na przykładzie biurowca WFOŚiGW: Case study dla studentów Politechniki Koszalińskiej
W dobie kryzysu klimatycznego i rosnących kosztów energii, inwestycje w efektywność energetyczną (EE) oraz odnawialne źródła energii (OZE) stają się kluczowe zarówno dla ograniczenia wydatków, jak i budowania proekologicznego wizerunku. Przykładem takiego kompleksowego podejścia jest koszaliński biurowiec Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie, który na jeden dzień stał się żywym laboratorium dla studentów Politechniki Koszalińskiej. Wizyta studyjna w tym obiekcie pokazuje, jak nowoczesne technologie mogą przekształcić budynek w niemal zeroemisyjny ekosystem. Nasi Doradcy Energetyczni, wspierani przez Waldemara Miśko-Prezesa Funduszu, przedstawili zasady holistycznego podejścia do zrównoważonego budownictwa. Case study dla studentów to praktyczne lekcja zrównoważonego rozwoju, a wizyta studentów PK w tym obiekcie to nie tylko pokaz technologii, ale też inspiracja do projektowania ekologicznych rozwiązań, co pozwala przyszłym inżynierom zrozumieć realne wyzwania i korzyści z inwestycji w EE i OZE. Biurowiec WFOŚiGW udowadnia, że połączenie efektywności, ekologii i estetyki jest możliwe. To przykład, jak instytucje publiczne mogą wyznaczać trendy, redukując koszty i wpływ na środowisko. Dla studentów PK to zaś doskonały poligon doświadczalny, gdzie teoria spotyka się z praktyką – kluczowy krok w kształceniu liderów zielonej transformacji. Warto dodać, że podobne rozwiązania mogą być wdrażane nie tylko w nowych budynkach, ale też modernizowanych obiektach. To szansa na realną zmianę w polskim budownictwie – zarówno komercyjnym, jak i publicznym. Projekt Doradztwa Energetycznego w 100% finansowany jest ze środków FEnIKS 2021-2027 i ma strategiczne znaczenie, realizowany przez NFOŚIGW we współpracy z 16 Partnerami (wojewódzkimi funduszami ochrony środowiska i gospodarki wodnej).Więcej informacji o programie oraz kontakt do Doradców na stronie: https://wfos.szczecin.pl/programy/pde-2-0-feniks Nie przegap aktualności w programie Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko. Najnowsze informacje o projektach, ciekawostki z ich realizacji, aktualne nabory i wypowiedzi ekspertów! Zapraszamy do przeczytania newslettera „Rozejrzyj się” wydawanego przez Instytucję Zarządzającą programem. Chcesz być zawsze na bieżąco? Zapisz się do subskrypcji na tym formularzu, a w ostatni wtorek każdego miesiąca w Twojej skrzynce będzie na ciebie czekało najnowsze wydanie. https://www.feniks.gov.pl/rozejrzyjsie...
Dowiedz się więcej

27.02.25

Spotkanie dla wykonawców w programie „Czyste Powietrze”
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie zaprasza przedstawicieli firm, które wykonują usługi w programie „Czyste Powietrze”, na spotkanie w sprawie wypłat dofinansowania i kontroli inwestycji termomodernizacyjnych. Spotkanie odbędzie się w formule hybrydowej (stacjonarnie w siedzibie WFOŚiGW w Szczecinie oraz online) we wtorek 11.03.2025 roku od godziny 11:00. Zgłoszenia na spotkanie przyjmowane będą do środy 5.03.2025 roku do końca dnia przez specjalny formularz online. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc podczas spotkania stacjonarnego decyduje kolejność zgłoszeń oraz obowiązuje limit jednego miejsca dla jednej firmy. Link do spotkania online zostanie przesłany po akceptacji zgłoszenia przez WFOŚiGW w Szczecinie. Szczegóły dotyczące spotkania: Data: 11.03.2025 r. Godzina: 11:00 Miejsce: WFOŚiGW w Szczecinie, ul. Solskiego 3 lub online Liczba miejsc jest ograniczona Limit jednego miejsca dla jednej firmy ...
Dowiedz się więcej

26.02.25

450 tys. zł dla Gminy Boleszkowice na inwestycję w zieloną energię
Gmina Boleszkowice stawia na prąd ze słońca i chce stworzyć Spółdzielnię Energetyczną. Dzięki dotacji i pożyczce: po 225 tysięcy złotych – z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie – powstaną trzy instalacje fotowoltaiczne. Panele wyprodukują łącznie 102 MWh energii rocznie. Dzięki inwestycji każdego roku do atmosfery nie trafi prawie 70 ton dwutlenku węgla. Każda z instalacji będzie składać się z 80 paneli. Prace mają potrwać do końca maja. Z Wójtem Boleszkowic Markiem Czyparem i przedstawicielami Gminy spotkał się Marcin Zamaro – Zastępca Prezesa Zarządu WFOŚiGW w Szczecinie....
Dowiedz się więcej

06.02.25

Oferta dla Państwowych Jednostek Budżetowych
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie działając zgodnie z art. 410c ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 54 z późn. zm.) oraz w oparciu o rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2010 r. w sprawie gospodarki finansowej Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej informuje, że w terminie do 31.03.2025 r. należy składać wnioski na zadania z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej, zaplanowane przez państwowe jednostki budżetowe do wykonania w roku 2026, których finansowanie odbywa się za pośrednictwem rezerwy celowej budżetu państwa.  Na podstawie złożonych wniosków, po ich wstępnej ocenie, zostanie przygotowana lista zadań zakwalifikowanych do dofinansowania w 2026 roku. Zadania umieszczone na zaakceptowanej liście zadań podlegają uzgodnieniu z właściwymi dysponentami części budżetowych. Więcej informacji...
Dowiedz się więcej

06.02.25

Ponad cztery tysiące czujek dymu – już w zachodniopomorskich domach
Bezpieczniej i spokojniej śpią mieszkańcy ponad 4 tysięcy domów, w których Strażacy Państwowej i Ochotniczych Straży Pożarnych zainstalowali czujki dymu, informujące o zagrożeniu pożarem. Sezon grzewczy jeszcze trwa i na dokładne podsumowanie przyjdzie czas, ale już teraz można powiedzieć, że akcja „Czujne Województwo Zachodniopomorskie – czujka dymu gwarancją bezpieczeństwa” ma dobry wpływ na bezpieczeństwo mieszkańców, bo pozwala zareagować przed pojawieniem się zagrożenia. To inicjatywa wojewody zachodniopomorskiego Adama Rudawskiego, zrealizowana wspólnie z Urzędem Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego, Komendą Wojewódzką Państwowej Straży Pożarnej w Szczecinie, Oddziałem Wojewódzkim Związku Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej województwa zachodniopomorskiego i Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie, który wsparł akcję, przekazując 300 tysięcy złotych dotacji. - W marcu strażacy przedstawili mi niepokojące statystyki liczby pożarów sadzy w kominie – mówi Adam Rudawski, wojewoda zachodniopomorski. – Wtedy narodził się pomysł przekazania mieszkańcom czujek, które są prostym, a jednocześnie niezwykle skutecznym zabezpieczeniem przeciwpożarowym. W pierwszej edycji do mieszkańców trafiło ponad 4 tysiące czujek, ale wiemy, że to kropla w morzu potrzeb. Rozpoczęliśmy już wspólnie pracę nad kolejną edycją akcji i zamierzamy ją kontynuować. Bardzo dziękuję samorządom z regionu za entuzjastyczną odpowiedź na nasze działania i sprawne wskazanie miejsc, w których czujki zostały zamontowane. – Ta inicjatywa jest przede wszystkim inwestycją w spokój i bezpieczeństwo mieszkańców Pomorza Zachodniego. Jak pokazują dane - jej pilotaż już przyniósł pierwsze efekty. To cieszy, gdyż ta nieskomplikowana i stosunkowo niedroga akcja pozwala skutecznie zapobiegać jednej z największych tragedii, jaką jest pożar – tak o instalacji czujek mówi marszałek województwa Olgierd Geblewicz. Najwięcej urządzeń zostało zamontowanych na obszarze powiatu stargardzkiego (350 szt.), gryfińskiego (315), koszalińskiego (300) i goleniowskiego (245). Instalowali je strażacy, którzy przy okazji montażu wyjaśniali lokatorom zasady ich działania i sprawdzali domy pod kątem bezpieczeństwa pożarowego. – Program, oprócz tradycyjnych działań edukacyjno-profilaktycznych, wprowadził innowacyjną koncepcję domowych testów bezpieczeństwa pożarowego. Strażacy Ochotniczych Straży Pożarnych, po przeszkoleniu i wyposażeniu w specjalne listy, odwiedzali mieszkania, dokonując kompleksowej oceny bezpieczeństwa pożarowego. Co ważne, usługi świadczone w ramach programu były całkowicie bezpłatne – mówi gen. Marek Kowalski – Prezes Zarządu Oddziału Wojewódzkiego Związku OSP RP Województwa Zachodniopomorskiego. Miejsca, w których zamontowano urządzenia, czyli m.in. domy i budynki wielorodzinne, a także ośrodki pomocowe, wskazały gminy i Państwowa Straż Pożarna po analizie lokalizacji najbardziej zagrożonych pożarami. - Dzięki akcji „Czujne Zachodniopomorskie” udało się nam wspólnie wyposażyć cztery tysiące domów i mieszkań w autonomiczne czujki dymu, których zadaniem jest najwcześniejsze wykrycie rozwijającego się pożaru. Montaż czujek bez wątpienia wpłynie na poprawę bezpieczeństwa mieszkańców naszego województwa. Czujki w porę ostrzegą domowników o zaistniałym zagrożeniu, umożliwiając im tym samym podjęcie odpowiednich działań, takich jak ugaszenie pożaru w zarodku przy użyciu gaśnicy, bezpieczną ewakuację czy zawiadomienie straży pożarnej. Wczesne wykrycie rozwijającego się pożaru jest dla nas podstawowym warunkiem podjęcia skutecznych działań mających na celu ochronę życia, zdrowia i mienia ludzkiego. Dziękuję wszystkim partnerom za zaangażowanie i wsparcie tej ważnej akcji na rzecz poprawy bezpieczeństwa naszej społeczności! – powiedział Zachodniopomorski Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej st. bryg. Mirosław Pender. W latach 2019-2023 w naszym regionie doszło do blisko 34 tysięcy pożarów budynków mieszkalnych oraz kanałów wentylacyjnych i dymowych. W ich wyniku zginęły 123 osoby, a 787 zostało rannych. Wielu tragedii można by uniknąć, gdyby o niebezpieczeństwie na czas powiadomiła domowa czujka dymu. Stąd decyzja o akcji „Czujne Województwo Zachodniopomorskie”, której towarzyszyła kampania edukacyjna. Z danych Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Szczecinie wynika, że w porównaniu z listopadem i grudniem 2023 roku nastąpił wyraźny spadek liczby pożarów w kanałów dymowych, co może być pozytywnym efektem akcji. - O tym, że czujki ratują życie mogą świadczyć przykłady grudniowych pożarów w budynkach wielorodzinnych w Czaplinku i Szczecinku, gdzie mieszkańcy-po włączeniu się urządzenia-mogli w porę zareagować. Dlatego planujemy kontynuację akcji „Czujne Zachodniopomorskie” i przekazanie kolejnych środków na montaż czujek – zapowiada Waldemar Miśko – Prezes Zarządu WFOŚiGW w Szczecinie....
Dowiedz się więcej

03.02.25

Strażniczka, Omnibus i Emobilka: superbohaterowie walczą o środowisko
O ekologii chcemy mówić atrakcyjnie i przystępnie, dlatego „ubraliśmy” nasze programy w kostiumy Superbohaterów i wysłaliśmy na bitwę o środowisko z Zagrożakami. Tak powstała EkoEkipa, która jest autorskim projektem edukacyjnym Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Zagrożenia dla środowiska, zdrowia ludzi i zwierząt, mimo, że w EkoEkipie są narysowanymi potworami, istnieją naprawdę. Barszczaka, czyli barszcz Sosnowskiego można spotkać podczas spacerów. Spaliniak i Kominiak źle wpływają na powietrze, którym oddychamy. Kwasiaka dobrze znają rolnicy. Azbesto, symbolizujący groźny materiał, występuje jeszcze na dachach niektórych budynków. Najgroźniejszy jest jednak Niewiedzek, bo oznacza brak świadomości złych nawyków. Dlatego powstała EkoEkipa inspirująca do zmian w złych nawykach. Tylko od nas i edukacji zależy, czy dołączymy do superbohaterów wspierając Cieplika, Wodzika czy Wycinaka w walce o środowisko. Strażniczka, Emobilka, Gaszek, Fotowolcik i ośmiu pozostałych członków EkoEkipy zainspirowało nas do stworzenia gier na mechanikach memo, dobble i Piotruś. Całości towarzyszy książeczka, opowiadająca o zmaganiach EkoEkipy z Zagrożakami i opisująca zasady poszczególnych gier. Przygotowaliśmy też kolorowanki oraz serię zeszytów szkolnych: do przyrody, biologii, geografii, fizyki i chemii. Gry - premierowo – podczas warsztatów pokazowych przetestowali uczniowie Szkół Podstawowych: nr 35 w Szczecinie i nr 23 w Koszalinie. WFOŚiGW w Szczecinie zamknął już zapisy na pilotaże lekcje w szkołach w oparciu o pakiet edukacyjny. Dziękujemy za ogromne zainteresowanie i obiecujemy, że bohaterowie z EkoEkipy jeszcze wrócą....
Dowiedz się więcej

COPYRIGHT Ⓒ 2022 WFOŚiGW w Szczecinie

  • Biuro Szczecin
  • ul. Solskiego 3
  • 71-323 Szczecin
  • tel. 91 48-55-100
  • kancelaria@wfos.szczecin.pl
  •  
  • Godziny urzędowania:
  • poniedziałek-piątek 8:00-15:00
facebook
twitter
youtube

Projekt i wykonanie Logicnet.pl - obsługa informatyczna firm, strony i sklepy internetowe Szczecin