Specjalista ds. kadr w Biurze Szczecin
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie
ogłasza nabór na stanowisko:
Specjalista ds. kadr w Biurze Szczecin (cały etat)
Numer sprawy BS/2/2021
Nabór kandydatów do zatrudnienia na wolne stanowiska pracy w Biurze Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej odbywa się zgodnie z art. 400m ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska – Dz. U. z 2020 r. poz. 1219 z późn. zm. oraz zgodnie z zarządzeniem Prezesa Zarządu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie nr 6/2018 z dnia 25 maja 2018 r. z późn. zm. w sprawie wprowadzenia procedury naboru na wolne stanowiska pracy w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.
Podstawowy zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- kompleksowe prowadzenie akt osobowych pracowników zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- przygotowywanie wszelkich projektów umów o pracę i innych dokumentów związanych z zatrudnieniem oraz zmianami w warunkach pracy i płacy,
- przygotowywanie wszelkich projektów umów szkoleniowych i innych dokumentów związanych z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych pracowników,
- sporządzanie, wydawanie świadectw pracy, zaświadczeń i innych dokumentów dotyczących zatrudnienia i wynagrodzeń pracowników, do których wydawania pracodawca zobowiązany jest przepisami prawa,
- ustalanie uprawnień urlopowych i prowadzenie dokumentacji z tym związanej (karty urlopowe, plany urlopowe, ekwiwalent za urlop),
- prowadzenie ewidencji czasu pracy,
- prowadzenie wszelkiej dokumentacji ubezpieczeniowej /zgłoszenia i wyrejestrowania z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych pracowników i członków ich rodzin, jak również świadczeniobiorców Ośrodka Pomocy Społecznej/, raportów dla pracowników, sprawy związane z ustaleniem kapitału początkowego,
- przyjmowanie wniosków dotyczących wypłaty należnych, wynikających z przepisów prawa świadczeń pracowniczych,
- opracowywanie i aktualizowanie informacji o potrzebach kadrowych firmy oraz udział w rekrutowaniu i selekcjonowaniu kandydatów do pracy,
- aktualizowanie informacji publicznych w Biuletynie Informacji Publicznej dotyczących naborów kandydatów na wolne stanowiska w biurze Funduszu,
- prowadzenie ewidencji obowiązkowych badań lekarskich pracowników i kontrola ich aktualności, a także kierowanie pracowników na badania lekarskie,
- prowadzenie ewidencji obowiązkowych szkoleń BHP i ppoż. pracownika oraz kontrola ich aktualności,
- organizowanie i kontrola szkoleń BHP,
- prowadzenie ewidencji przydziału środków BHP,
- rozliczanie pracowników z wykorzystanych dni urlopów wypoczynkowych oraz innych przerw w wykonywaniu pracy, w tym urlopów okolicznościowych, wychowawczych, itp. stosownie do przepisów Kodeksu Pracy,
- współpraca z ZFK/prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych,
- sporządzanie sprawozdań w zakresie dotyczących zatrudnienia pracowników, zgodnie z obowiązującymi przepisami i terminami,
- sporządzanie sprawozdań w zakresie spraw personalnych określonych przez odpowiednie przepisy prawa do Urzędu Statystycznego,
- przestrzeganie tajemnicy służbowej,
- współpraca z PUP i Uczelniami Wyższymi w zakresie organizacji staży, przygotowania zawodowego, itp.,
- współpraca z ZFK w zakresie przygotowania umów do naliczania wynagrodzeń pracowników, zleceniobiorców z uwzględnieniem dodatków i potrąceń,
- przygotowania dokumentacji z tytułu umów zlecenie lub umów o dzieło,
- przygotowywanie informacji oraz udzielanie wyjaśnień na potrzeby instytucji kontrolnych i audytowych w zakresie powierzonych zadań,
- przechowywanie i archiwizowanie dokumentacji w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami.
Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe,
- doświadczenie minimum 5 lat na stanowisku specjalisty ds. kadr,
- biegła znajomość zagadnień z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, ustawy o ochronie danych osobowych, zagadnień związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, aktualnie obowiązujących przepisów w tym zakresie,
- znajomość zasad prowadzenia dokumentacji kadrowej,
- znajomość rodzajów dokumentów związanych z nawiązywaniem i rozwiązywaniem stosunku pracy (umowy o pracę, świadectwo pracy, zakresy obowiązków i inne),
- znajomość zasad ewidencjonowania czasu pracy,
- znajomość przepisów o obowiązkowych badaniach lekarskich i z zakresu BHP,
- znajomość rodzajów i zasad opracowywania raportów i sprawozdań dotyczących zatrudnienia,
- obsługa oprogramowania kadrowo-płacowego,
- znajomość sposobów przechowywania, ewidencjonowania i ochrony informacji niejawnych i danych osobowych,
- znajomość wybranych zagadnień kodeksu cywilnego i kodeksu spółek handlowych,
- znajomość zasad redagowania oraz sporządzania pism i dokumentów,
- biegła obsługa komputera.
Wymagania dodatkowe:
- samodzielne i szybkie podejmowanie decyzji,
- umiejętność pracy w zespole,
- dokładność, odpowiedzialność, zaangażowanie, sumienność i rzetelność, dobra organizacja pracy,
- duże umiejętności analityczne i interpersonalne,
- umiejętność nawiązywania kontaktów i współpracy.
Wymagane dokumenty:
- CV i list motywacyjny.
- Kserokopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymogów kwalifikacyjnych, wykształcenie oraz staż pracy.
- Podpisana przez kandydata „Zgoda na przetwarzanie danych osobowych” – wzór zgody na przetwarzanie danych osobowych znajduje się na stronie internetowej bip.wfos.szczecin.pl w zakładce Nabór na stanowiska/Wzory dokumentów.
Dokumenty dodatkowe:
Inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach
Inne informacje:
W przypadku złożenia nieprawdziwych oświadczeń oraz niekompletnych bądź wadliwych dokumentów osoba ubiegająca się o zatrudnienie zostanie wykluczona z dalszego postępowania rekrutacyjnego.
Dokumenty z dopiskiem: „Rekrutacja na stanowisko: Specjalista ds. Kadr w Biurze Szczecin (cały etat) z oznaczeniem nr ref. BS/2/2021” należy składać w zamkniętych kopertach, w sekretariacie Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie ul. Solskiego 3, w pokoju nr 11, bądź przesłać pocztą w nieprzekraczalnym terminie do dnia 07.04.2021 do godz. 10.00
Dokumenty i ich kopie składane przez kandydatów w języku obcym musza posiadać załącznik w postaci ich tłumaczenia na język polski przez tłumacza przysięgłego.
O zachowaniu terminu wpływu dokumentów decyduje data wpływu do sekretariatu potwierdzona stemplem WFOŚiGW w Szczecnie.
Aplikacje złożone po ww. terminie nie będą rozpatrywane.